Czym jest blog? Dlaczego ludzie piszą blogi? Kto powinien blogować (dziennikarze, praktycy PR, szefowie firm, politycy, nauczyciele, naukowcy, hobbyści, marzyciele)? Czy na blogowaniu można zarabiać? Czy blogi zrewolucjonizowały komunikację?
Oto 20 nieformalnych definicji blogowania. Nie traktuj ich ze śmiertelną powagą. Niech to będzie punkt wyjściowy do dyskusji o pisaniu firmowego bloga lub strategii komunikacji online.
Blogowanie to:
1. Forma autentycznej i bezkompromisowej autoekspresji.
2. Narzędzie do natychmiastowej publikacji tekstu.
3. Dziennik online z często aktualizowaną treścią.
4. Amatorskie dziennikarstwo.
5. Coś co zrewolucjonizowało komunikację marketingową w Internecie (na przykład, dzięki RSS).
6. Metoda tworzenia własnej społeczności online (na przykład, dzięki komentarzom pod tekstami).
7. Alternatywa dla mediów głównego nurtu.
8. Metoda uczenia studentów sztuki pisania.
9. Nowy sposób komunikacji z klientami i mediami.
10. Nowa forma zarządzania wiedzą w dużych firmach.
11. Sposób bezwstydnej autopromocji zblazowanych narcyzów.
12. Coś co pomaga Ci zabijać wolny czas kiedy jesteś bezrobotny (ale nikt się do tego nie przyzna).
13. Sposób na zmianę myślenia o pisaniu – krótkie akapity zamiast długich esejów (których i tak nikt już nie czyta).
14. E-mail adresowany do wszystkich zainteresowanych – metoda podtrzymania kontaktu z rodziną i znajomymi.
15. Modne słowo ("Idę poblogować...").
16. Sposób na pokazanie swego wyjątkowego charakteru i unikatowego stylu pisania.
17. Coś o czym można poplotkować na przyjęciach ("Wysłałem rano komentarz na blog Setha Godina. Czekam na odpowiedź...")
18. URL, który można dodać do swego CV.
19. Jeszcze jedna funkcja Twego nowego telefonu komórkowego (na przykład, fotoblog).
20. Coś czego Twoja Matka nigdy nie powinna przeczytać.
Jaka jest Twoja definicja blogowania? Napisz o tym w komentarzu.
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
poniedziałek, 5 września 2011
20 nieformalnych definicji blogowania
Kategorie:
blog,
bloger,
social media
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz