sobota, 25 lutego 2017

Nie tylko kotki, czyli skuteczna strategia komunikacji online

Strategie komunikacji w mediach społecznościowych często przypominają konkursy piękności. Kto opublikuje zdjęcie piękniejszego kotka? Który kotek dostanie najwięcej polubień? Czyje wideo z kotkiem będzie miało najwięcej udostępnień?

Skuteczna strategia komunikacji online potrzebuje stałego dopływu świeżych, oryginalnych i angażujących treści, które są chętnie komentowane i udostępniane przez użytkowników Internetu, a w wariancie optymalnym zachęcają do działania i zwiększają lojalność klientów i konsumentów.

Treści publikowane w mediach społecznościowych muszą być podporządkowane nadrzędnej strategii komunikacji marki. To nie może być tak, że dzisiaj piszemy o kotach, jutro o kłótni w Sejmie a pojutrze o wyprawie na Marsa. No chyba, że to koty się pokłóciły w Sejmie o strategię podboju kosmosu. Strategia komunikacji online musi być jasna, przemyślana i konsekwentna.

Co chcesz osiągnąć publikując na swoim profilu zdjęcie kotka? Czy to jest zgodne ze strategią marki? A jeśli to musi być kotek, to może nie zdjęcie, ale mem lub wideo?

Czy ludzie chcą wiedzieć więcej o Twojej firmie, marce, produktach i/lub usługach? Czy interesują ich praktyczne porady? Czy szukają ofert specjalnych lub promocji? A może oczekują tylko prostej rozrywki?

Z doświadczenia Pressence Public Relations wynika, że ludzie chcą wszystkiego, ale w różnych proporcjach. Wiedza o tym, czego chcą pomaga przygotować treści łączące interesy firmy z oczekiwaniami odbiorców. Na przykład:

1. Informacje, na przykład "Wiecie, że...?"

2. Ciekawostki, na przykład nowa funkcja produktu.

3. Edukacja, na przykład porady i odpowiedzi na często zadawane pytania.

4. Rozrywka, na przykład zabawne memy i gry.

5. Specjalna oferta, na przykład zaproszenie na imprezę.

Teraz czas na wybór optymalnego formatu dla każdego materiału, na przykład:

1. Krótki opis, anegdota lub opowiadanie,

2. Zdjęcie,

3. Wideo,

4. Link do zewnętrznej strony,

5. Wpis na blogu,

6. Ankieta.

Oczywiście treść i format publikowanych materiałów zależą częściowo także od profilu wybranego serwisu społecznościowego. Inne są oczekiwania tych samych grup na Facebooku, LinkedIn, Twitterze czy Instagramie. Zróżnicowanie formatów i dopasowanie ich do indywidualnych upodobań użytkowników zwiększa atrakcyjność profilu i skuteczność komunikacji.

Konkluzja

Zarządzanie treścią na firmowym profilu polega nie tylko na produkcji atrakcyjnych i angażujących materiałów, ale także na strategicznym planowaniu i publikacji ich zgodnie z przemyślanym kalendarzem – tygodniowym, miesięcznym i kwartalnym.

Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu strategii komunikacji online Twojej marki, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz