Witam w szalonym świecie mediów społecznościowych :-)
Założyć blog to pestka, ale jak to potem wszystko opanować? Jak zarządzać kilkoma blogami i profilami i znaleźć jeszcze czas na sen?
Oto 22 pytania w 8 kategoriach z mojej listy zadań w mediach społecznościowych, które pomagają podejmować właściwe decyzje:
I. Czas
1. Ile czasu zajmie aktywne zarządzanie wszystkimi kontami i profilami w serwisach społecznościowych?
2. Czy mam wystarczającą ilość czasu, żeby to robić bardzo dobrze?
3. Czy kiedy odkryję, że coś zabiera mi za dużo czasu, mogę bez problemu zlikwidować konto lub będę udawać, że wszystko jest w porządku i źle zarządzany profil będzie wystawiać na szwank moją reputację?
II. Szum informacyjny
4. Ile komunikatów będę otrzymywać i czy mogę je filtrować?
5. Czy konwersacje są ciekawe i oryginalne czy są to informacje, które mogę znaleźć w innych miejscach w Internecie? Innymi słowy, czy mam do czynienia ze spamem czy z wartościowymi rozmowami?
III. Wartość
6. Czy mam kontakt z wyjątkowymi pomysłami, które wzbogacają moją wiedzę i pomagają w osiągnięciu celów osobistych i zawodowych?
7. Jak trudno jest odnaleźć w serwisie wszystkie potrzebne informacje?
8. W jaki sposób udział w konwersacji pomoże mi w realizacji moich celów?
9. Czy mój wkład w wymianę informacji i opinii będzie przydatny dla innych użytkowników?
IV. Integracja
10. Czy mogę połączyć wybraną platformę społecznościową z tym, co robię w innych miejscach w Internecie i poza nim?
11. Czy przez połączenie aktywności w różnych miejscach mogę wypracować cenną i mierzalną wartość dodaną?
V. Cele
12. Co chcę osiągnąć dzięki aktywności w mediach społecznościowych? (osobiście i/lub zawodowo)
13. Czy moje oczekiwania są realne?
14. Co powinienem zrobić, żeby je zrealizować?
VI. Interesy
15. Jak aktywność w serwisach społecznościowych wpłynie na moje interesy? Czy pozwoli rozwinąć firmę, zdobyć więcej klientów, poszerzyć portfolio usług, sprzedać więcej książek, pozyskać nowych kontrahentów, zwiększyć liczbę zaproszeń na konferencje naukowe i/lub branżowe?
VII. Konwersacje
16. Czy w serwisie prowadzone są rozmowy, w których mam ochotę uczestniczyć?
17. Czy serwis jest forum autentycznej wymiany myśli czy raczej jednorazowych krótkich ripost?
18. Jaki jest poziom moderacji dyskusji?
19. Czy dyskusje są zdominowane przez te same osoby czy pojawiają się nowe głosy nieznane w innych miejscach?
VIII. Zmiana
20. Jakie zmiany muszę wprowadzić w swoim stylu i godzinach pracy, żeby aktywnie udzielać się w dyskusjach?
21. Jakie technologie muszę opanować, ile to zajmie czasu i jakie to będzie trudne?
22. Czy będę musiał z czegoś zrezygnować, żeby robić to bardzo dobrze? Co stracę i co w zamian zyskam?
Konkluzja
Kiedy oceniam korzyści z mojej aktywności w mediach społecznościowych zawsze patrzę na efekty. Gdyby nie ten blog, może nigdy nie przeczytałbyś tego wpisu. Gdyby nie Facebook, nigdy nie wiedziałbyś o tym blogu. Gdyby nie Internet, nigdy byśmy nie wiedzieli o swoim istnieniu i tym, czym się zajmujemy.
Czy zamierzam coś zmienić? Być może. Ale pod warunkiem, że mogę liczyć na większą wartość dodaną: ciekawsze opinie, praktyczne porady i cenniejsze kontakty – poprzeczka idzie jeszcze wyżej.
A Ty czym kierujesz się wybierając serwisy społecznościowe? Ile czasu im poświęcasz? Na jakie liczysz korzyści? Napisz o tym w komentarzu.
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
poniedziałek, 17 stycznia 2011
22 porady jak przeżyć w mediach społecznościowych
Kategorie:
komunikacja,
media,
social media

Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz