poniedziałek, 17 stycznia 2011

22 porady jak przeżyć w mediach społecznościowych

Witam w szalonym świecie mediów społecznościowych :-)

Założyć blog to pestka, ale jak to potem wszystko opanować? Jak zarządzać kilkoma blogami i profilami i znaleźć jeszcze czas na sen?

Oto 22 pytania w 8 kategoriach z mojej listy zadań w mediach społecznościowych, które pomagają podejmować właściwe decyzje:

I. Czas

1. Ile czasu zajmie aktywne zarządzanie wszystkimi kontami i profilami w serwisach społecznościowych?

2. Czy mam wystarczającą ilość czasu, żeby to robić bardzo dobrze?

3. Czy kiedy odkryję, że coś zabiera mi za dużo czasu, mogę bez problemu zlikwidować konto lub będę udawać, że wszystko jest w porządku i źle zarządzany profil będzie wystawiać na szwank moją reputację?

II. Szum informacyjny

4. Ile komunikatów będę otrzymywać i czy mogę je filtrować?

5. Czy konwersacje są ciekawe i oryginalne czy są to informacje, które mogę znaleźć w innych miejscach w Internecie? Innymi słowy, czy mam do czynienia ze spamem czy z wartościowymi rozmowami?

III. Wartość

6. Czy mam kontakt z wyjątkowymi pomysłami, które wzbogacają moją wiedzę i pomagają w osiągnięciu celów osobistych i zawodowych?

7. Jak trudno jest odnaleźć w serwisie wszystkie potrzebne informacje?

8. W jaki sposób udział w konwersacji pomoże mi w realizacji moich celów?

9. Czy mój wkład w wymianę informacji i opinii będzie przydatny dla innych użytkowników?

IV. Integracja

10. Czy mogę połączyć wybraną platformę społecznościową z tym, co robię w innych miejscach w Internecie i poza nim?

11. Czy przez połączenie aktywności w różnych miejscach mogę wypracować cenną i mierzalną wartość dodaną?

V. Cele

12. Co chcę osiągnąć dzięki aktywności w mediach społecznościowych? (osobiście i/lub zawodowo)

13. Czy moje oczekiwania są realne?

14. Co powinienem zrobić, żeby je zrealizować?

VI. Interesy

15. Jak aktywność w serwisach społecznościowych wpłynie na moje interesy? Czy pozwoli rozwinąć firmę, zdobyć więcej klientów, poszerzyć portfolio usług, sprzedać więcej książek, pozyskać nowych kontrahentów, zwiększyć liczbę zaproszeń na konferencje naukowe i/lub branżowe?

VII. Konwersacje

16. Czy w serwisie prowadzone są rozmowy, w których mam ochotę uczestniczyć?

17. Czy serwis jest forum autentycznej wymiany myśli czy raczej jednorazowych krótkich ripost?

18. Jaki jest poziom moderacji dyskusji?

19. Czy dyskusje są zdominowane przez te same osoby czy pojawiają się nowe głosy nieznane w innych miejscach?

VIII. Zmiana

20. Jakie zmiany muszę wprowadzić w swoim stylu i godzinach pracy, żeby aktywnie udzielać się w dyskusjach?

21. Jakie technologie muszę opanować, ile to zajmie czasu i jakie to będzie trudne?

22. Czy będę musiał z czegoś zrezygnować, żeby robić to bardzo dobrze? Co stracę i co w zamian zyskam?

Konkluzja

Kiedy oceniam korzyści z mojej aktywności w mediach społecznościowych zawsze patrzę na efekty. Gdyby nie ten blog, może nigdy nie przeczytałbyś tego wpisu. Gdyby nie Facebook, nigdy nie wiedziałbyś o tym blogu. Gdyby nie Internet, nigdy byśmy nie wiedzieli o swoim istnieniu i tym, czym się zajmujemy.

Czy zamierzam coś zmienić? Być może. Ale pod warunkiem, że mogę liczyć na większą wartość dodaną: ciekawsze opinie, praktyczne porady i cenniejsze kontakty – poprzeczka idzie jeszcze wyżej.

A Ty czym kierujesz się wybierając serwisy społecznościowe? Ile czasu im poświęcasz? Na jakie liczysz korzyści? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz