poniedziałek, 24 stycznia 2011

25 narzędzi do monitoringu Internetu

W public relations słuchanie jest najcenniejszą umiejętnością - dużo ważniejszą od mówienia.

Uważne i systematyczne słuchanie tego, co mówi się w mediach społecznościowych daje aktualną wiedzę o zmianach na rynku i o tym, co mówi o sobie konkurencja.

W Internecie funkcjonują dwie kategorie wyszukiwania informacji:

1. wyszukiwanie danych archiwalnych (Search and Tracking),

2. wyszukiwanie danych w czasie rzeczywistym (Real Time Search).

Oto 25 narzędzi monitoringu Internetu, z których korzystam najczęściej:

I. Google

1. Google Alerts - Proste w ustawieniu komunikaty Google polegają na przesyłaniu komunikatów według wybranego zapytania lub hasła. Można je używać do monitoringu rozwijającego się wydarzenia, śledzenia konkurencji lub nowości w branży.

2. Google Trends - Jak nazwa wskazuje usługa służy do monitorowania zmian i trendów. Dodatkowa funkcja pokazuje jak obserwowane wydarzenie wpływa na popularność zapytań w wyszukiwarkach.

3. Google Insights - Pomaga porównać liczbę zapytań według regionów, kategorii, okresów i właściwości.

4. Google Reader - Agregator treści czytający wpisy RSS online i offline. Jeśli śledzisz aktualności RSS i Atom w wielu miejscach w Internecie, masz możliwość zestawienia ich i czytania na jednym koncie.

5. Google Blog Search - Narzędzie pomagające śledzić co dzieje się na blogach. Dodatkowo monitoring konkretnych blogów według interesujących Cię tematów.

6. Google News Search - Monitoring wiadomości z całego świata. Także funkcja filtrowania informacji według haseł, tematów i zainteresowań.

II. Yahoo

7. Yahoo Sideline - Aplikacja umożliwiająca tworzenie i grupowanie zapytań w czasie rzeczywistym na Twitterze.

8. Yahoo Pipes - Usługa do wyszukiwania firm i marek w Internecie. Można tworzyć połączenia popularnych wpisów i mieszać dane za pomocą wizualnego edytora. Łatwa publikacja informacji i dzielenie się nimi bez potrzeby znajomości zasad kodowania.

III. Twitter

9. Twilert - Bezpłatna usługa monitoringu Twittera według haseł i marek. Informacje o wzmiankach wysyłane na zarejestrowany adres e-mail.

10. Twazzap - Narzędzie do monitoringu w czasie rzeczywistym. Szybko filtruje wiadomości według wybranych haseł i wyszukuje kluczowych autorów wpisów.

11. Twitter Search - Jak nazwa wskazuje służy do bezpośrednich wyszukiwań w Twitterze. Dodatkowo funkcja filtrowania wyników według wybranych haseł.

12. Twittorati - Śledzi wpisy umieszczone na Twitterze przez stu najbardziej wpływowych blogerów według serwisu Technorati.

13. Tweetgrid - Aplikacja do monitoringu Twittera w czasie rzeczywistym według dziewięciu haseł, tematów, wydarzeń, osób, konwersacji, grup, hashtagów (#), itd. Nowe wpisy są automatycznie aktualizowane na ekranie komputera.

14. Monitter - Monitor plus Twitter daje Monitter. Monitoring Twittera w czasie rzeczywistym, według wybranego hasła.

15. CoTweet - Wersja bezpłatna dla osób i firm obsługujących kilka kont na Twitterze. Podstawowe funkcje do zarządzania konwersacjami: planowanie, archiwizacja, alerty e-mail o wzmiankach, narzędzia do pracy zespołowej i dostęp do profili znajomych.

IV. Inne

16. Social Mention - Narzędzie do monitoringu online mediów społecznościowych. Komunikaty wysyłane na adres e-mail zgodnie z wybranym hasłem. Można wykorzystać do monitoringu marki, firmy, kampanii public relations, rozwojowego wydarzenia, konkurencji, itp.

17. Omgili - Usługa monitoringu treści na forach, tablicach i listach dyskusyjnych według wybranego tematu. Optymalne miejsce do sprawdzenia co ludzie mówią w Internecie na dowolny temat.

18. Technorati - Internetowy monitoring treści blogów. Nazwa jest połączeniem słów 'technology' (technologia) i 'literati' (intelektualiści), co ma sugerować inteligencję technologiczną lub intelektualizm. Usługa wykorzystuje hasła kluczowe wpisów na blogach (etykiety, kategorie) do pogrupowania treści wyników, pokazując najnowsze jako pierwsze. Co ważne, Technorati ustala ranking "autorytetu" bloga, w oparciu o liczbę zewnętrznych linków do bloga w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

19. Trendrr - Pomaga ocenić popularność i znajomość trendów w sieciach społecznościowych, blogosferze i serwisach video. Można porównać trendy i oceniać zmiany według różnych źródeł i kryteriów.

20. Guzzle - Automatycznie analizuje wpisy i archiwizuje w odpowiedniej kategorii. Kiedy szukasz danych na wybrany temat, Guzzle podaje informacje w oparciu o najnowsze wyniki zapytań.

21. Addictomatic - Usługa wyszukiwania najnowszych informacji, wpisów na blogach, zdjęć i nagrań video.

22. SocialPointer - Platforma monitoringu treści w mediach społecznościowych w czasie rzeczywistym.

23. Reputation Defender - Usługa zarządzania reputacją w mediach społecznościowych: monitoring prywatności i opinii o marce. Funkcja MyEdge pomaga zarządzać danymi udostępnianymi przez Google.

24. Klout - Usługa pomagająca zrozumieć i zmierzyć swoją pozycję w Internecie. Ułatwia znalezienie najbardziej wpływowych internautów.

25. NutShellMail - Narzędzie monitoringu treści w mediach społecznościowych umożliwiające zarządzanie komunikacją we wszystkich serwisach z jednego konta e-mail. Obsługuje m.in. Facebooka, Twittera i LinkedIn.

Jakie jest Twoje ulubione narzędzie monitoringu i analizy treści w Internecie? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz