piątek, 28 stycznia 2011

James Bond w Internecie

Mówisz, że chcesz być Jamesem Bondem Internetu? I nie łamać zasad etyki w biznesie? I nie być na bakier z dobrymi manierami? I nawet nie naruszać Kodeksu Boziewicza?

Oto 10 narzędzi, które pozwolą Ci z czystym sumieniem śledzić pozycję i poczynania konkurencji:

1. Google Alerts informuje - zgodnie z wpisanymi hasłami - co dzieje się u konkurencji i co robią kluczowi pracownicy.

2. Statbrain zbiera i analizuje dane z setek witryn, bierze pod uwagę linki do Twojej strony WWW i Alexy, która prowadzi ranking najpopularniejszych stron w Internecie korzystając z programu szpiegującego Alexa Toolbar. Otrzymane dane trzeba traktować orientacyjnie. Najpierw sprawdź wynik Twojej witryny i porównaj z wynikami wewnętrznego licznika odwiedzin. Otrzymany współczynnik możesz potem wykorzystać do wyliczenia prawdziwej liczby wizyt na stronach konkurencji.

3. XinuReturns pokazuje jakie wyniki witryna osiąga w popularnych wyszukiwarkach i na stronach portali społecznościowych. Jak wypadasz na tle pięciu największych konkurentów?

4. MarketLeap pokazuje jak dobrze jesteś widzialny w Internecie, ilu internautów "głosuje" na Ciebie codziennie i ile podstron z Twojej witryny wyszukiwarki mają połączone z Twoim adresem w Internecie. Jeżeli z czasem tych podstron przybywa to znaczy, że strona się rozwija i jest to dostrzegane przez wyszukiwarki :-)

5. Websitegrader mierzy marketingową wartość witryny (ruch na stronie, pozycjonowanie, popularność na portalach społecznościowych). Otrzymasz też porady co poprawić na witrynie. Warto też sprawdzić Twittergrader, aby zapoznać się z wpisami konkurencji na Twitterze.

6. PostRank pokaże kto z konkurencji pisze blogi na tematy wzbudzające zainteresowanie czytelników. Duże zainteresowanie wcale nie znaczy, że przedstawiane opinie są mądre i ludzie się z nimi zgadzają, ale na pewno wynik pokazuje popularność bloga.

7. FeedCompare pokazuje subskrybentów RSS konkurencji, których możesz porównać ze swoimi. Tak jak w Statbrain trzeba obliczyć współczynnik błędu, gdyż dane są przybliżone.

Na pewno chcesz czytać dalej? Uwaga: od tego miejsca ten artykuł może zniknąć po kolejnych trzech kliknięciach :-)

8. Web Page Speed Analyzer pomaga sprawdzić szybkość pobierana treści firmowej witryny i porównać się z konkurencją. Do ogólnego porównania dwóch stron możesz wykorzystać też WebSlug i WebWait, który - w odróżnieniu od innych narzędzi - pobiera zawartość całej witryny do przeglądarki.

9. Link Diagnosis pokazuje jakie zewnętrzne odsyłacze (linki) prowadzą do badanej witryny.

10. Web Page Readability powie Ci czy na Twojej witrynie nie ma za długich zdań i rozwlekłych akapitów.

Jeżeli myszkowanie w Internecie przyniesie Ci spodziewane korzyści, przy najbliższej okazji możesz mi postawić Vesper Martini... Wstrząśnięte, ale niemieszane, podane - jak mówi szpiegowski obyczaj - w głębokim pucharze :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz