Napisałem 30 punktów do prezentacji dla klienta o rekomendowanych i niezalecanych zachowaniach w mediach społecznościowych. Myślę, że mogą przydać się także Tobie.
Jak się zachowywać w mediach społecznościowych, według Kryzys Online.
1. Zdefiniuj swoje cele.
2. Zapraszaj do konwersacji.
3. Oferuj praktyczne porady.
4. Okazuj szacunek.
5. Bądź aktywny.
6. Bądź otwarty na inne punkty widzenia.
7. Bądź uczciwy.
8. Bądź autentyczny.
9. Bądź transparentny.
10. Bądź konsekwentny.
11. Wykorzystuj zdjęcia, grafikę, muzykę i video.
12. Mów komplementy.
13. Słuchaj!
15. Odpowiadaj szybko.
16. Mądrze zarządzaj czasem.
17. Monitoruj wyniki.
Czego nie robić w mediach społecznościowych
18. Nie narzucaj się!
19. Nie publikuj suchych informacji prasowych.
20. Nie wysyłaj sprzecznych komunikatów.
21. Nie mów rzeczy, których możesz żałować.
22. Nie okazuj zdenerwowania.
23. Nie myśl wyłącznie o sobie i swoich interesach.
24. Nie bój się dzielić wiedzą, doświadczeniem i informacjami.
25. Nie popisuj się.
26. Nie uciekaj przed nowymi znajomościami.
27. Nie przyjmuj zaproszeń od ludzi, których nie znasz lub których nie znają Twoi znajomi.
28. Nie grymaś... za długo :-)
29. Nie zachowuj się jak snob.
30. Nie zakładaj więcej niż jednego profilu dla Twojej marki - prywatnej lub firmowej.
Jakie są Twoje porady co robić i czego unikać w serwisach społecznościowych? Napisz o tym w komentarzu.
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
poniedziałek, 31 stycznia 2011
30 porad jak się zachowywać w mediach społecznościowych
Kategorie:
komunikacja,
media,
social media
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz