czwartek, 17 lutego 2011

Jak zarządzać reputacją wśród blogerów

Blogerzy uwielbiają dzielić się ze światem opiniami na każdy temat. To, co mówią może być dla Twoich interesów korzystne lub szkodliwe.

Monitoring i reagowanie na to, co piszą autorzy najpopularniejszych blogów o Tobie lub Twojej organizacji, pomaga zarządzać reputacją w Internecie.

Krok 1. Katalog blogów

Poszukaj w Internecie blogów według haseł związanych z prowadzoną przez Ciebie działalnością. Utwórz w przeglądarce internetowej katalog z zakładkami do wybranych blogów. Jeśli jest taka możliwość, zapisz się na listy powiadomień (RSS) o nowych wpisach i komentarzach na wybranych blogach.

Krok 2. Monitoring

Monitoring treści blogów ułatwia zamówienie automatycznego przesyłania nagłówków wiadomości (RSS). Oszczędzony czas możesz poświęcić na bardziej twórcze zajęcia.

Krok 3. Polityka medialna

Sprawdź czy polityka komunikacyjna Twojej organizacji zezwala umieszczać oficjalne komentarze firmowe na zewnętrznych blogach. Może się zdarzyć, że Twój wpis musi być zaakceptowany przez biuro komunikacji zewnętrznej (dział public relations).

Krok 4. Komunikacja

Wysyłaj komentarze, polemiki, sprostowania odrzucające nieprawdziwe oskarżenia. Naucz się odróżniać opinie blogerów od faktów.

Krok 5. Własny blog

Stwórz własny blog, na którym zajmiesz się zarządzaniem reputacją online. Komentuj na nim szeroko i rzeczowo te zarzuty wobec Twojej organizacji i/lub branży, które spotykają się z dużym odzewem w blogosferze.

Krok 6. Informacje

Wykorzystuj blog nie tylko do zarządzania reputacją. Informuj klientów o nowych produktach i usługach. Opowiadaj o ciekawych akcjach i przedsięwzięciach. Odpowiadaj na pytania klientów.

Krok 7. Komunikacja kryzysowa

Bierz odpowiedzialność za swoje błędy, ale dokładnie wyjaśniaj co się stało, kto zawinił i co zrobiłeś, aby ta pomyłka już się nie powtórzyła. Takie postępowanie łagodzi krytyczną ocenę skutków błędu. Przekonujący plan naprawy i szczere przeprosiny mitygują nawet najbardziej krwiożerczych blogerów.

Jak zarządzasz reputacją swojej firmy wśród blogerów? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz