Blogerzy uwielbiają dzielić się ze światem opiniami na każdy temat. To, co mówią może być dla Twoich interesów korzystne lub szkodliwe.
Monitoring i reagowanie na to, co piszą autorzy najpopularniejszych blogów o Tobie lub Twojej organizacji, pomaga zarządzać reputacją w Internecie.
Krok 1. Katalog blogów
Poszukaj w Internecie blogów według haseł związanych z prowadzoną przez Ciebie działalnością. Utwórz w przeglądarce internetowej katalog z zakładkami do wybranych blogów. Jeśli jest taka możliwość, zapisz się na listy powiadomień (RSS) o nowych wpisach i komentarzach na wybranych blogach.
Krok 2. Monitoring
Monitoring treści blogów ułatwia zamówienie automatycznego przesyłania nagłówków wiadomości (RSS). Oszczędzony czas możesz poświęcić na bardziej twórcze zajęcia.
Krok 3. Polityka medialna
Sprawdź czy polityka komunikacyjna Twojej organizacji zezwala umieszczać oficjalne komentarze firmowe na zewnętrznych blogach. Może się zdarzyć, że Twój wpis musi być zaakceptowany przez biuro komunikacji zewnętrznej (dział public relations).
Krok 4. Komunikacja
Wysyłaj komentarze, polemiki, sprostowania odrzucające nieprawdziwe oskarżenia. Naucz się odróżniać opinie blogerów od faktów.
Krok 5. Własny blog
Stwórz własny blog, na którym zajmiesz się zarządzaniem reputacją online. Komentuj na nim szeroko i rzeczowo te zarzuty wobec Twojej organizacji i/lub branży, które spotykają się z dużym odzewem w blogosferze.
Krok 6. Informacje
Wykorzystuj blog nie tylko do zarządzania reputacją. Informuj klientów o nowych produktach i usługach. Opowiadaj o ciekawych akcjach i przedsięwzięciach. Odpowiadaj na pytania klientów.
Krok 7. Komunikacja kryzysowa
Bierz odpowiedzialność za swoje błędy, ale dokładnie wyjaśniaj co się stało, kto zawinił i co zrobiłeś, aby ta pomyłka już się nie powtórzyła. Takie postępowanie łagodzi krytyczną ocenę skutków błędu. Przekonujący plan naprawy i szczere przeprosiny mitygują nawet najbardziej krwiożerczych blogerów.
Jak zarządzasz reputacją swojej firmy wśród blogerów? Napisz o tym w komentarzu.
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
czwartek, 17 lutego 2011
Jak zarządzać reputacją wśród blogerów
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz