W pierwszej części przedstawiłem listę 25 pomysłów jak skutecznie szkodzić sobie w mediach społecznościowych.
Dziś kolejne 25 równie ryzykownych konceptów.
26. Przekonanie, że ludzi interesuje co robisz i jaki jest Twój produkt.
Ludzi ewentualnie interesuje co robisz dla nich i jak możesz rozwiązać ich problem (jeśli uważają, że to rzeczywiście jest problem).
27. Marnowanie pieniędzy na "kosmiczne promocje" kiedy ludzie domagają się osobistego kontaktu.
Wielce szanowne wielkie marki! Spróbujcie! Jeden dzień bez reklam w telewizji, a pieniądze przeznaczcie na promocję marki bezpośrednio wśród klientów.
28. Rezygnacja z moderowania konwersacji.
Transparentność jak najbardziej, ale zero tolerancji dla wulgarnych komentarzy.
29. Reagowanie na każdy negatywny komentarz.
Komunikacja to nie tylko słowa, ale także kontekst – to, co było i co będzie.
30. Ukrywanie przed klientami, że firma, organizacja lub instytucja ma kłopot.
Będziesz zdziwiony jak wyrozumiali mogą być klienci, kiedy okażesz im trochę zaufania.
31. Brak zrozumienia jak włączyć media społecznościowe do działań marketingowych.
Ile razy głoszono śmierć prasy drukowanej i radia? Media – te lub inne – to narzędzia komunikacji.
32. Wynajmowanie aktorów, dziennikarzy i blogerów do podszywania się pod wymyślone postaci.
Krzywe lustra, parawany i maski? W Sieci zabawa w sekrety się nie opłaca.
33. Odmawianie pracownikom instruktażu jak zachowywać się w mediach społecznościowych.
Wiele firm obawia się mediów społecznościowych z powodu wpadek komunikacyjnych i pułapek prawnych. Pomyśl o ryzyku kiedy pracownicy nie wiedzą czego NIE wolno im mówić.
34. Ślepa wiara w wyniki wyszukiwarek internetowych.
W Internecie jest mnóstwo informacji, ale nie wszystkie są aktualne i prawdziwe.
35. Dodawanie do wpisów popularnych i nieadekwatnych hashtagów (#).
To s*p*a*m w czystej postaci.
36. Brak umiejętności słuchania.
Społecznościowy nie zawsze znaczy "gadatliwy", równie często znaczy "słuchający".
37. Brak reakcji na poważny atak na markę w Internecie.
Nie targuj się ze strażakiem o cenę wody kiedy wybucha pożar.
38. Walka z wiatrakami.
W mediach społecznościowych łatwo o pomyłkę kto jest sprawcą kłopotów. Potrzeba pokory, konsekwencji i wyobraźni.
39. Brak wiedzy jakim głosem marka ma mówić w Internecie.
Komunikacja marki to więcej niż słowa – to także ton, styl i tempo.
40. Umieszczanie na Twitterze wyłącznie automatycznych wpisów.
Automaty nie mają nic wspólnego z komunikacją społecznościową. Czy podobnie traktujesz klientów off-line?
41. W swoim profilu przedstawiasz siebie jako guru mediów społecznościowych.
Chcesz powiedzieć, że to właśnie TY odkryłeś Internet?
42. Zapominanie, że media społecznościowe mają także wartość komercyjną.
Jeśli nie wiesz jak wykorzystać komercyjnie media społecznościowe, przerwij lekturę i… pomyśl jeszcze raz.
43. Przekonanie, że ludzie dzielą się online tylko sensacyjnymi informacjami.
Wyłącznie sensacjami "karmi" się określona grupa użytkowników i nie jest to większość Twoich klientów.
44. Brak monitoringu odsyłaczy.
Tyle osób narzeka na słaby zwrot z inwestycji w mediach społecznościowych (SMROI) zapominając jednocześnie o monitoringu i pomiarze efektów.
45. Przekonywanie wszystkich.
20% znajomych i fanów buduje 80% kapitału Twojej marki. Znasz te 20%?
46. Trollowanie konkurencji.
Marnowanie czasu i dziecinada.
47. Brak planu zarządzania kryzysem i komunikacją kryzysową.
Jeśli coś może się nie udać, w pewnym momencie prawdopodobnie się nie uda. Wiesz co wtedy robić?
48. Zakładanie profili we wszystkich sieciach społecznościowych lub tylko w... jednej.
Znajdź platformy, które najlepiej pasują do Twoich potrzeb i bądź aktywny.
49. Przeświadczenie, że miarą sukcesu jest liczba znajomych i fanów.
Liczba znajomych, fanów, prenumeratorów bloga mówi bardzo mało.
50. Skupienie się na samej strategii.
Media społecznościowe to największy eksperyment komunikacyjny, socjologiczny i psychologiczny w dziejach świata. Pogódź się z tym, że nie wszystko uda się za pierwszym razem.
Masz inne pomysły jak zaszkodzić sobie w mediach społecznościowych? Napisz o tym w komentarzu.
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
poniedziałek, 14 marca 2011
50 pomysłów jak zaszkodzić sobie w mediach społecznościowych - część 2/2
Kategorie:
blog,
komunikacja,
social media
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz