Nie brakuje agencji PR, które widzą w mediach społecznościowych tani, prosty i niewymagający specjalnych kwalifikacji... dodatkowy kanał komunikacji.
Na pewno tak jest?
Jak sprawdzić czy agencja public relations rzeczywiście rozumie do czego służą media społecznościowe?
Posłuchaj jakie zadaje pytania.
Zwykłe agencje PR zadają zwykłe pytania. Dobre agencje PR zadają dobre pytania.
1. Zwykłe pytanie: Jakim najnowszym trendem w mediach społecznościowych możemy zainteresować naszego klienta?
1. Dobre pytanie: Jak możemy poprawić nasze obecne programy komunikacji w mediach społecznościowych?
2. Zwykłe pytanie: Jaki jest najlepszy sposób zwiększenia liczby znajomych na Facebooku i fanów na Twitterze?
2. Dobre pytanie: Jak możemy zachęcić naszych klientów do większego zaangażowania się w konwersacje z nami w Internecie?
3. Zwykłe pytanie: Jak przekonać naszych klientów, że wiemy o co chodzi w mediach społecznościowych?
3. Dobre pytanie: Jak tworzyć treści w różnych formatach (tekst, zdjęcia, video, audio) i na różnych platformach społecznościowych (na przykład, Twitter, Facebook, YouTube, Flickr) pokazujące naszą wiedzę i doświadczenie?
4. Zwykłe pytanie: Jak wyszukać najbardziej wpływowych blogerów i namówić ich do opisania o naszym kliencie?
4. Dobre pytanie: Jak wyszukać wśród obecnych klientów tych, którzy nas lubią i cenią i stworzyć z nich marketingową armię wolontariuszy?
5. Zwykłe pytanie: Jak przygotować video, które stanie się przebojem w Internecie?
5. Dobre pytanie: Jak możemy zoptymalizować video (SEO), żeby klienci z łatwością odnajdywali je dzięki wyszukiwarkom?
6. Zwykłe pytanie: Gdzie znaleźć guru mediów społecznościowych i jak namówić go do dołączenia do naszego zespołu?
6. Dobre pytanie: Jak przekazywać wiedzę o mediach społecznościowych wewnątrz naszej firmy, w ramach firmowego programu ustawicznego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji oraz dzielenia się wiedzą?
7. Zwykłe pytanie: Ile pieniędzy mamy przenieść z budżetu na kampanie e-mail do wsparcia akcji w mediach społecznościowych?
7. Dobre pytanie: Jak możemy zintegrować kampanie e-mail i aktywność w mediach społecznościowych, żeby lepiej dopasować treść naszych przekazów do konkretnych oczekiwań, preferencji i potrzeb klientów?
8. Zwykłe pytanie: Jak przygotować zabójczą kampanię w mediach społecznościowych, o której będą trąbić we wszystkich serwisach?
8. Dobre pytanie: Jak przygotować stabilną i rozwojową strategię komunikacji w mediach społecznościowych, która przekształci klientów w gorących adwokatów naszej marki?
Konkluzja
Jest oczywiście wiele agencji public relations, które dobrze wiedzą jak wykorzystać media społecznościowe dla swoich klientów. Ale nie brakuje takich, które widzą w nowych mediach tylko dodatkowy kanał dystrybucji informacji. Te drugie zadają wyłącznie zwykłe pytania.
Jak patrzysz na media społecznościowe? Jak patrzy na nie Twoja agencja PR? Napisz o tym w komentarzu.
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
poniedziałek, 7 marca 2011
8 zwykłych pytań o media społecznościowe i tyle samo dobrych
Kategorie:
agencja pr,
komunikacja,
social media
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz