Policjant do Sherlocka Holmesa: "Czy jest coś co dotyczy wydarzenia z nocy na co chciałby pan zwrócić moją uwagę?"
Sherlock Holmes: "Tak, dziwne zdarzenie z psem."
Policjant: "Ale pies nic nie zrobił!"
Sherlock Holmes: "Tak! To jest właśnie dziwne."
Zarządzanie reputacją online musi przypominać zachowanie Sherlocka Holmesa – trzeba umieć dostrzec to, czego nie widać, usłyszeć to, czego nie słychać, poczuć to, co jest jeszcze nieodczuwalne.
Strategia ochrony reputacji
Prywatne i państwowe firmy uważają utratę reputacji za największe zagrożenie dla prawidłowego funkcjonowania. Reputacja, jak wszystkie inne niematerialne aktywa, których wartość poszła w ostatnich latach ostro do góry (na przykład, talent, wiedza, własność intelektualna), jest trudna do wycenienia, bo niełatwo ją zdefiniować i zrozumieć.
Wiele firm błędnie zakłada, że do skutecznego zarządzania kryzysem wystarczy szkolenie medialne i planowanie kryzysowe. Kryzys pokazuje opinii publicznej i mediom nie tylko jej kompetencje w rozwiązaniu problemu, ale także wartości, standardy i wady, które przedtem były w w firmie akceptowane.
Strategia ochrony (i obrony) reputacji powinna mieć dwa kluczowe cele:
1. Prewencja – zapobieganie przyczynom, które mogą szkodzić reputacji.
2. Minimalizacja szkód – pomniejszanie strat jeśli, mimo najlepszych starań, dojdzie do wybuchu kryzysu.
Konkluzja
Ekspert zarządzania reputacją usłyszy psa, który nie szczeka, zobaczy to, czego brakuje i co jest istotne. Tylko taka wyjątkowa umiejętność ochroni organizację przed utratą reputacji.
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
poniedziałek, 6 czerwca 2011
Pies, który nie szczeka, czyli ochrona reputacji
Kategorie:
reputacja,
ryzyko,
Sherlock Holmes
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz