W ramach zarządzania reputacją online codziennie zajmuję się wyszukiwaniem kluczowych autorów treści ważnych dla moich klientów.
Często korzystam z poręcznych narzędzi do zlokalizowania i identyfikacji najciekawszych wpisów i najbardziej wpływowych autorów.
Oto lista 10 podstawowych narzędzi:
1. Blogi Google
Kiedy mówimy o wpływowych autorach, najczęściej mamy na myśli blogerów. Oprócz prowadzenia bloga, zwykle aktywnie udzielają się na innych platformach, rozpoczynają nowe wątki, zabierają głos na forach i wpływają na treść, ton i dynamikę dyskusji.
Autorskie blogi często są centrum konwersacji, wokół których tworzą się internetowe społeczności. Narzędzia takie jak Blogi Google to dobre miejsce do rozpoczęcia poszukiwań wpływowych blogerów.
2. BlogPulse
BlogPulse przedstawia się jako "automatyczny system wykrywania trendów na blogach". W rzeczy samej BlogPulse jako narzędzie wyszukiwania blogów bardzo przypomina Blogi Google. Wyróżnia go przyzwoita liczba danych o blogach, co z kolei ułatwia selekcję kluczowych autorów. Znakomita aplikacja do monitorowania trendów i konwersacji online.
3. IceRocket
IceRocket kiedyś służył tylko do przeszukiwania blogów – dzisiaj uwzględnia w wynikach także serwisy społecznościowe. Pomaga monitorować dyskusje o marce, problemach i branży prowadzone nie tylko przez blogerów, ale też autorów zdjęć umieszczanych w Internecie i internautów z pasją wymieniających opinie na portalach społecznościowych.
4. Listy zewnętrznych blogów
Po wybraniu najbardziej wartościowych blogów warto zapoznać się z listą zewnętrznych blogów i witryn WWW (blogroll) rekomendowanych przez każdego autora – to może nas zaprowadzić w nowe ciekawe miejsca. Autorska lista blogów pokazuje kogo bloger uważa za wartościowego i wpływowego autora w swojej dziedzinie.
5. Boardreader
Boardreader szybko przeszukuje fora i tablice dyskusyjne. Mimo że nie identyfikuje bezpośrednio autora, pokazuje miejsca gdzie toczą się najciekawsze dyskusje z udziałem najbardziej wpływowych autorów. Internetowe fora i tablice to bez wątpienia najstarsza forma mediów społecznościowych i warto sięgnąć do tego narzędzia.
6. TouchGraph Google
Rewelacyjne narzędzie pokazujące wzajemne połączenia tematów, ludzi i organizacji – graficzna prezentacja sfer wpływów. TouchGraph Google ukazuje w przystępny sposób relacje pomiędzy drobnymi informacjami. Korzystam z tej aplikacji do identyfikacji otoczenia analizowanej witryny WWW i zawsze znajduję jakieś zaskakujące powiązania.
Tak wygląda graficzna prezentacja powiązań bloga Kryzys Online:
7. HootSuite
Moim zdaniem, HootSuite to najlepsze narzędzie w tej klasie. Pierwszorzędna funkcja wyszukiwania pozwalająca obserwować dyskusje w czasie rzeczywistym, szybko odpowiadać na pytania i reagować na zgłaszane problemy.
8. Facebook
Facebook i jego ponad pół miliarda użytkowników to bogaty obszar do monitorowania treści (wpisy, zdjęcia, video, blogi, strony fanów, strony firmowe, odsyłacze, itd.). Właśnie tutaj często biorą początek dyskusje, które potem podchwytywane są przez inne media społecznościowe (Twitter, Blip, YouTube).
9. Flickr
Flickr to nie tylko archiwum ponad 4 miliardów zdjęć, ale także portal internautów dyskutujących na przeróżne tematy. Byłoby nieroztropne lekceważyć treść tych konwersacji.
10. Tweasier
Jak nazwa wskazuje Tweasier monitoruje wpisy na Twitterze. Sprawna aplikacja z praktycznymi funkcjami do analizy i filtrowania treści.
Konkluzja
Jeżeli zapoznasz się z tymi bezpłatnymi narzędziami, jestem przekonany, że Twoja wiedza o autorach kluczowych i najbardziej wpływowych treści na interesujący Cię temat bardzo się poszerzy i pomoże podejmować lepsze decyzje dotyczące komunikacji i zarządzania reputacją online Twojej firmy.
Jeśli jest narzędzie, które chciałbyś zarekomendować, napisz o tym w komentarzu.
Każdy kryzys online zaczyna się lokalnie. Nie każdy kończy się globalnie. Tel. 77 441 40 14.
poniedziałek, 2 maja 2011
10 narzędzi do połowu wpływowych blogerów
Kategorie:
bloger,
monitoring,
reputacja
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz